sobota, 30 sierpnia 2014

Weźcie ode mnie ten szajs! - czyli 1911C od WE na stole


Zhańbiłem się. Kupiłem (bardzo okazyjnie, ale jednak) colta WE. WE, którego gaziakami tak bardzo gardzę. Skusił mnie dodatkowy magazynek do systemu TM w zestawie... never again.


Z zewnątrz colt wygląda zupełnie normalnie, po prostu jak jakiś gazowy colt.
Zacznę od zamka. Oznaczeń brak, metal BARDZO KRUCHY - lubi pękać, tak jak tu:
Wszystko nawet ujdzie póki nie odciągniemy zamka. Nagle kurek(!) blokuje jego drogę powrotną hacząc o BBU i trzeba szarpnąć żeby zaskoczył na miejsce.
Magazynek - wspominałem już że colt WE nie jest specjalnie kompatybilny z TM? Oczywiście magazynki łyka tylko swoje, w dodatku dosyć tandetne.
Stopka magazynka jest "wsuwana" na część z zaworami, po czym całość wciskana jest do środka magazynka i blokowana dwoma pinami. Sama stopka u mnie musiała być klejona, bo jej przód pięknie odpychała sprężyna trzymająca kulki (pęknięcie jednej z prowadnic od stopki). Szczęki magazynka wyglądają bardzo słabo.
Przy rozbieraniu zamka rozśmieszyła mnie jedna rzecz - prowadnica sprężyny powrotnej luźno i krzywo opiera się o komorę hu nie mając swojej "prowadnicy" tak jak w systemie TM, gdzie wchodzi ona w specjalny cycek w komorze hu będąc dzięki temu dodatkowo stabilizowana.
BBU też oczywiście niekompatybilne z TM - jak nam padnie cylinderek to można co najwyżej kupić kolejny zamienny WE, zamiast jakiegoś fajnego wzmocnionego. W sumie z TM do tego czegoś nawet okładziny rękojeści nie pasują.

Pora jeszcze na wisienkę na torcie - lufa w 2 częściach! Lubi wypadać po przechyleniu klamki :D. Bo po co odlać całość, zróbmy puzzle!
 
Jak widać - te klamki to kupa totalna. Psują się na potęgę, niekompatybilne z niczym porządnym, brak rozwiązań znanych z systemu TM, nie pasują też do kabury IMI (!).


Więc pamiętajcie drodzy bracia airsoftowcy - są tylko 3 zdatne do użytku gazowe colty: TM, KJW, ARMY!

1 komentarz:

  1. No chyba żeś się trochę zapędził pod koniec.
    Gdzie Tercel, Bell, nie mówiąc już o WA? Ja też pewnie o paru zapomniałem/nie wiem, ale bez przesady, wymienić tylko 3 firmy? :P
    ~Otto

    OdpowiedzUsuń